Sebab Terbesar Blogger Berhenti Berblogging - Bahagian 2



3. Tidak dapat "cash out" duit
Ramai blogger baru telah datang menceburi dunia blog. Mereka berfikir bahawa blog adalah satu tugas yang mudah dan satu jalan pintas membuat duit. Tetapi mereka tidak sedar bahawa ia hanya melalui kerja keras dan usaha yang konsisten.Blogging untuk wang adalah tidak mudah dan pastinya bukanlah satu proses yang cepat.

Kepercayaan adalah apa yang anda perlukan. Percaya bahawa anda mampu memberi saingan di dalam dunia blog. Jika anda menulis blog untuk duit, nasihat yang terbaik mampu saya beri adalah menulis artikel anda dengan jujur, dan apabila saya berkata tentang jujur ​​bermakna anda sebenarnya perlu tahu perkara yang anda kaji dan tulis. Lama kelamaan orang akan mula untuk mempercayai pendapat dan cadangan anda, maka anda berpeluang untuk mendapatkan wang.


4. Tidak mampu menjana idea dalam penulisan
Blogger tidak mampu untuk berfikir, mengarang dan menulis walaupun hanya untuk pendahuluan. Abjad-abjad di atas keyboard ibarat melarikan diri dari anda. Akibatnya, blogger akan tertekan dan terus mengalah. Sedar atau tidak sebenarnya menulis memerlukan masa dan ketenangan. Jangan pernah sesekali menulis dalam keadaan tertekan, buntu dan marah. Ia akan mempengaruhi mutu penulisan anda, dan kebanyakan penulis yang menulis dalam keadaan begini akan menggunakan bahasa yang kurang sopan dan tidak menggambarkan ciri-ciri penulisan yang baik. 


INGATLAH
Seseorang yang berperibadi kuat umpama besi waja, semakin dibakar oleh keadaan, semakin dititik oleh cabaran hidup, semakin teguh dan waja untuk menghadapi hidup. Seseorang yang berperibadi lemah laksana tanah apabila diketuk oleh cabaran hidup ia akan berkecai.